Tuesday 20 October 2015

Dora Sembada

Dora sembada tegese ngapusi nanging perwira. Cethane, nindakake ngapusi, nanging anggonne ngapusi mau duwe karep liya sing becik. Kenapa patrap dora sembada mau dilakoni, jalaran ana wewadi sing kurang prayoga yen diblakakake. Wewadi mau kurang trep yen dingerteni dening liyan, sanajan dudu bab-bab kang ala.
Contone, ana tangga cedhak arep nyilih sepeda motor. Sejatine motore nganggur, sing disilih kandha yen sedela maneh bakal dianggo lunga. Alesan mau sejatine mung gawe-gawe, murih motore ora disilih. Dene dhodhok selehe, tangga sing arep nyilih motor mau kepetung tuman. Saben-saben nyilih, ora ngetung wayah. Kemangka lungane ora ngurusi bab-bab sing wigati, nanging sok mung dolan. Kandhane nyilih seprapat jam, baline pirang-pirang jam. Motor rewel sithik rong ithik ora gelem ndandani. Mula sing nyilihi dadi jengkel. Ananging, yen anggone ora rila nyilihake mau ndadak dijlentrehake, vetha yen sing nyilih motor bakal serik atine lan ora wurung marakake pinggete sesrawungan.

Dora Sembada artinya berbohong demi kebaikan
Dora sembada artinya berbohong demi kebaikan. Artinya meskipun bohong tetapi di balik kebohongan itu ada maksud lain yang baik. Sikap ini umumnya ditempuh karena ada rahasia yang tidak mungkin dibeberkan begitu saja. Rahasia kurang pantas jika diketahui oleh orang lain, meskipun bukan sesuatu yang buruk.
Contohnya, ada tetangga dekat datang men\minjam sepeda motor. Meskipun sepeda motor tersebut saat itu sedang tidak dipakai, pemiliknya mengatakan bahwa sebentar lagi motor akan dipakai. Alasan itu sebenarnya hanya dibuat-buat saja, agar sepeda motor tidak dipinjam. Adapun duduk permasalahannya adalah karena si peminjam motor suka meminjam barang milik orang lain. Setiap meminjam sesuatu, motor misalnya, ia tidak mengenal waktu lagi. Padahal motor tersebut tidak selalu digunakan untuk urusan-urusan penting, tetapi hanya untuk hal-hal sepele. Kadang-kadang ia ijin untuk meminjam hanya seperempat jam, ternyata kembalinya sampai berjam-jam kemudian. Meskipun demikian, jika motor tersebut rusak ia tidak mau memperbaikinya. Oleh karena itulah si pemilik motor menjadi jengkel. Akan tetapi jika hal itu disampaikan secara terus terang kepada yang bersangkutan, si peminjam pasti akan tersinggung dan hubungan mereka akan memburuk.

2 comments: