Wednesday 14 October 2015

Berbudi bawa laksana


Berbudi bawa laksana

Tegese nduweni watak apa sing diucapake bakal dileksanani. Yen digathukake karo paribasan ing basa Indonesia, maknane padha karo satunya kata dengan perbuatan. Umume unen-unen iki ditujukake marang para pemimpin supaya ora mencla-mencle. Kabeh sing dikandhakake uga ditindakake kanthi sanyatane, ora diowahi, ora dielongi.
Watak berbudi bawa leksana mujudake watak kang becik. Awit pemimpin sing duwe watak kaya mangkono bisa nyebabake rakyate ayem. tentrem, lan marem. Jalaran pemimpin mau anggone omong lan tumindak mesthi diarah-arah, dietung temenan bisa dicakake apa ora, nyocogi marang karepa rakyat apa ora, saengga rakyat ora ngerti dhodhok selehing prakara kang dadi underane kawicaksanan kang dicakake.

Artinya berwatak konsekuen baik terhadap kata maupun tindakannya. Jika dikaitkan dengan ungkapan dalam berbahasa Indonesia, maknanya sama dengan satunya kata dengan perbuatan. Biasanya, ungkapan ini ditujukan kepada para pemimpin agar konsisten dalam bersikap. Semua yang dikatakan dan dijanjikan akan ditepati, tidak diubah, dan tidak dikurangi.
Karakter berbudi bawa laksana merupakan salah satu karakter terpuji. Pemimpin yang berhasil mewujudkan sikap demikian, akan menjadikan rakyat tenang, tenteram, dan puas. Hal ini perkataannya selalu dijaga, diperhitungkan dengan cermat dapatkah terlaksana atau tidak, sejalan odengan keinginan rakyat ataukah sebaliknya sehingga rakyat mengetahui bermacam duduk perkara yang melatarbelakangi kebijaksanaannya.

No comments:

Post a Comment