Tuesday 1 September 2015

Ana sethithik dipangan sethithik

Ana sethithik dipangan sethithik

Kayadene ana dina ana upa, ora obah ora mamah, paribasan ana sethithik dipangan sethithik uga uga dadi piyandele wong Jawa murih bisane mrantasi godha rencana kang nyrimpeti saben dinane. Yen ditlusur kanthi temenan, paribasan iki sejatine mujudake lelaku  olah tapa brata sing abot lan ora gampang ditindakake. Nanging, yen kita bisa nglakoni, gedhe mumpangate lair lan batin tumrap awake dhewe.
Contone mengkene, umpamane ing taun iki, awake dhewe sedina mbethethet oleh buruhan sepuluh ewu. Dhuwut semono mau wis kepetung sethithik jalaran kanggo urip sakulawarga (awake dhewe, bojo, lan anak loro) banget anggone cumpen. Ananging cumpena dikaya ngapa, sing ditanjakake kudu luwih sethithik maneh (ora dientekke kabeh). Tegese sing digunakake kanggo blanja kurang saka sepuluh ewu, utawa gampangane sangang ewu. Kanthi mengkono, awake dhewe bakal duwe turahan sewu, sesuk bisa kanggo sangu urip lan nyambut gawe.
Ten anggone nglakoni tekan ati, patrap kaya ngono bisa nuwuhake kekendelan, katiyasan, kawaskithan, lan kawicaksanan pilih tandhing. Apa sing katelah wong cilik, miskin, dadine mung wadhang wae. Ati lan kapribadene ora miskin, ora cilik, lan saben dinane bisa gagah anggone jumangkah luru panguripan ing alam donya.

Ana sethithik dipangan sethithik

Sebagaimana peribahasa ana dina ana upa, ora obah ora mamah, peribahasa ana sethithik dipangan sethithik juga menjadi semboyan orang Jawa, agar mampu mengatasi kesulitan hidup yang datang setiap hari, Jika direnungkan, nasehat ini sesungguhnya merupakan batu ujian yang cukup berat dan tidak mudah dilaksanakan. Namun, apabila berhasil terlaksana, akan memberi manfaat besar baik lahir maupun batin bagi diri sendiri.
Sebagai contoh pada tahun ini, kita bekerja seharian penuh dengan upah seribu rupiah. Penghasilan yang diterima tersebut jelas kecil karena tidak cukup untuk menghidupi keluarga (diri sendiri, istri, dan dua anak). Namun, sesedikit apapun, uang yang dibelanjakan harus kurang dari sepuluh ribu atau sebut saja sembilan ribu rupiah. Dengan demikian, kita masih mempunyai sisa uang seribu rupiah yang dapat digunakan untuk bekal hidup dan bekerja keesokan harinya.
Jika semuanya dilaksanakan dengan sungguh-sungguh dan ikhlas, pastikah dapat menumbuhkan keberanian, ketahanan mental, kejernihan pikir, dan kebijaksanaan yang luar biasa. Dengan demikian, apa yang disebut wong cilik, kemiskinan, kesengsaraan, hanya akan terasa semu dan lahiriah semata. Jiwa dan kepribadiannya tidak miskin, tidak kerdil, dan setiap hari mampu melangkah dengan gagah dan wajah tergadah, menapaki kehidupan di dunia.

No comments:

Post a Comment