Thursday 31 December 2015

Gupak Pulut Ora Mangan Nangkane

Gupak Pulut Ora Mangan Nangkane

Tegese direwangi gupak pulut, sing mangan nangkane wong liya utawa anggone tumandang temenan, nanging sing ngrasakake asile dudu dheweke. Paribasan iki dadi gambarane wong kang lagi nandhang apes, lantaran asil pangupayane direbut dening wong liya.
Conto kedadeyan sing magepokan karo unen-unen iki akeh. Kayata, paribasan dilabuhi melek pirang-pirang dina gawe kembar mayang lan pajangan upacara penganten, sing antuk pangalembana malah sing duwe omah. Kemangka sing duwe omah ngucap matur nuwun marang sing gawe kembar mayang.

Gupak Pulut Ora Mangan Nangkane
Gupak Pulut Ora Mangan Nangkane
Artinya kena getahnya, tetapi tidak makan nangkanya atau sudah bekerja keras, tetapi malah orang lain yang menikmati hasilnya. Peribahasa ini menggambarkan orang yang bernasib sial karena hasil kerjanya diserobot orang lain.

Banyak contoh kejadian yang dimaksud dalam peribahasa ini. Misalnya sampai tidak tidur dan meninggalkan pekerjaan untuk membuat kembar mayang dan dekorasi lain untuk hajatan pengantin, ternyata yang dipuji oleh para tamu malah yang punya hajatan. Padahal pemilik rumah mengucapkan terimakasih kepada si pembuat kembar mayang tersebut.

No comments:

Post a Comment