Sunday 13 December 2015

Gajah Ngidak Rapak

Tegese gajah ngidak-idak godhong tebu garing. Gajah mujudake lambang pemimpin, dene rapak mujudake lambang omongane dhewe. Maknane paribasan kasebut mujudake sindiran tumrap pemimpin kang ora bisa netepi janji utawa seneng nglanggar tatanan kang digawe dhewe.
Pemimpin dianggep wong gedhe lan dipadhakake gajah. Mula yen nganti kewan semono gedhene ngidhak-idak rapak (rapah), sing jeneng rapak mesthi remuk ora karuwan wujude. Semono uga pemimpin, yen nganti mblenjani janji utawa nglanggar tatanan sing digawe dhewe, prasasat kaya gajah ngidak-idak rapak. Janji lan tatanan dadi ora ana tegese maneh lan tebe mburine sing rugi rakyate.

Gajah Ngidak Rapak

Artinya gajah menginjak-injak daun tebu kering. Gajah merupakan simbol pemimpin, sedangkan rapak (daun tebu yang sudah kering) simbol dari ucapannya sendiri. Peribahasa ini menjadi sindiran untuk pemimpin yang tidak konsekuen atas apa yang telah dijanjikan atau suka melanggar aturan yang telah dibuat sendiri.
Di Jawa, pemimpin dianggap orang besar dan disamakan dengan gajah. Jika binatang sebesar itu sampai menginjak daun-daun kering (rapak), tentu daun-daun itu remuk tak berbentuk lagi. Demikian pula seorang pemimpin, jika sampai mengingkari janji atau melanggar aturan yang dibuatnya sendiri, yang terjadi ibarat gajah menginjak rapak. Janji dan peraturan tidak ada gunanya lagi dan ujung-ujungnya yang akan dirugikan adalah rakyat.

No comments:

Post a Comment