Monday 22 February 2016

Kebo Gupak Ajak-ajak

Kebo Gupak Ajak-Ajak

Tegese kebo bubar dianggo ngluku gupak blethok lan bakal ngregeti apa wae sing kesenggol. Sejatine, sing jeneng kebo gupak ora tau sengaja yen nganti nyenggol lan ngregeti samubarang. Jalaran awak kebo pancen gedhe tur kepetung luwih gampang srawung karo manungsa timimbang sapi. Mula ora maido yen ana kebo gupak wong-wong padha nyingkir.
Kebo gupak mujudake pralambang ngenani wong kang aten-aten lan tumindake kepetung ala. Contone, cetha urip kecingkrangan, nanging nganti tuwa ora gelem nyambut gawe maton. Pokoke pakaryan sing saben dinane kaya-kaya mung nguja hawa nepsu. Ananging wong kasebut semanak, seneng kekancan, srawunge tekan ngendi-endi. Miturut paribasan iki, wong kaya ngono mau kudu diwaspadani. Yen anggone srawung nganti raket tenan, dudu dheweke sing nulari tumindak sing ala, nanging awake dhewe sing bakal ketularan. Paribasan kebo gupak ajak-ajak.


Kebo Gupak Ajak-ajak
Kebo Gupak Ajak-Ajak

Artinya kerbau yang usai digunakan untuk membajak sawah pasti badannya blepotan lumpur dan akan mudah mengotori apa pun yang ia sentuh. Kerbau yang blepotan lumpur tidak pernah dengan sengaja menyentuh dan mengotori sesuatu. Ia mengotori semuanya karena tubuhnya memang besar dan kerbau lebih mudah “bergaul” dengan manusia daripada sapi. Maka, tidak heran jika orang-orang segera menyingkir saat ada kerbau blepotan lumpur melewatinya.

Kebo gupak merupakan simbol orang yang hati dan perbuatannya tidak terpuji. Contoh yang nyata, ada orang yang hidup pas-pasan, tetapi sampai tua tetap enggan bekerja dengan baik. Setiap hari pekerjaannya selalu mengumbar kesenangan. Meskipun demikian, orang tersebut supel, suka berteman, dan pergaulannya luas. Menurut peribahasa ini, orang seperti itu harus diwaspadai. Apabila sampai berteman akrab, bukan dia yang menularkan kebiasaan, tetapi kitalah yang akan tertular. Ibarat kerbau berlepotan lumpur yang mengotori sekitarnya tanpa sengaja.

No comments:

Post a Comment