Wednesday 3 February 2016

Kayu Watu Bisa Krungu, Suket Godhong Duwe Mata

Kayu Watu Bisa Krungu, Suket Godhong Duwe Mata

Tegese ngati-ati aja nyepelekake kayu watu lan suket godhong, salah-salah bisa krungu utawa weruh wewadine awake dhewe. Iki pepeling sing umume gegayutan karo urusan kang wadi. Cethane, supaya anggone padha tumindak ngati-ati, dipetung temenan, awit yen nganti kadenangan marakake geger.
Ngapa kayu watu apadene suket godhong kudu diwaspadani, jalaran bocore wewadi kadhang angel dibadhe. Sapa sing mbocorake, kepriye carane mbocorake mau, kapan bocore, lan sateruse. Mula, ngenani prakara sing wadi temenan, sok nganti kulawarga utawa wong tuwa wae ora ngerti. Ateges, ora ana sing dipercaya kejaba awake dhewe. Yen ditembungake liya, anak bojo wong tuwa dianggep “kayu watu lan suket godhong”, yen nganti krungu utawa ngerti ora wurung marakake rame. Lha yen nganti rame, sing jeneng wewadi bakal cabar jalaran sedela maneh bakal sumebar kadenangan tekan ngendi-endi.

Kayu Watu Bisa Krungu, Suket Godhong Duwe Mata

Artinya, kayu dan batu bisa mendengar, rumput dan daun punya mata, atau hati-hati jangan menyepelekan hal-hal kecil (diibaratkan dengan kayu, batu, rumput, dan daun), salah-salah bisa mendengar atau melihat aib kita. Hal ini adalah peringatan yang biasa terkait dengan persoalan yang bersifat rahasia atau aib. Jelasnya, peringatan agar kita berhati-hati dalam berbuat dan bersikap, diperhitungkan dengan matang, sebab jika sampai aib kita terbongkar akan berakibat buruk jadinya.

Mengapa “kayu, batu, rumput, dan daun” harus diwaspadai, sebab bocornya suatu rahasia atau aib sulit diterka. Siapa yang membocorkan, bagaimana caranya membocorkan,kapan bocornya, dan seterusnya. Oleh karena itu, sesuatu yang sangat rahasia, kadang keluarga dan orang tua pun tidak diberi tahu. Artinya, tidak ada yang dapat dipercaya selain diri sendiri. Dengan kata lain, keluarga dan orang tua diibaratkan sebagai  “daun-rumput-kayu-batu”, yang dapat juga menyebarkan sesuatu yang bersifat rahasia, meskipun tidak secara sengaja. Jika sudah terjadi keributan, yang namanya rahasia tentu tak lama lagi akan tersebar ke mana-mana.

No comments:

Post a Comment