Monday 7 November 2016

Melik Nggendhong Lali

Melik Nggendhong Lali
Tegese sapa wae kang kegedhen melik (pepenginan, pamrih) menyang samubarang kalir, gampang anggone nrajang angger-angger lan wewaler. Sing diarani melik beda karo kepengin. Kepengin ora beda karo angen-angen, gegayuhan, idham-idhaman. Melik kepetung luwih ngangsa, luwih notol, lan yen kepepet wong kang nduweni melik bakal nglakoni cara apa wae. Mula ora maido yen wis diarani melik, kamangka angel kelakone, kepeksane kudu nyolong ora ana alane. Kepeksane ngrebut uga bakal ditindaki.
Sapa wae kang duwe mwlik, mesthi atine kebak hawa nepsu. Nalare buntu lan pikiran emati. Kadang rasa kamanungsane uga ilang. Ancas tujuwane mung kepriye supaya sing dimelik mau enggal kecekel. Mula ora maido yen wis kaya ngono patrap lan angen-angen prasasat kepanjingan setan. Njaluk ora isin, nyolong ora perlu mengko-mengko. Tatanan, angger-angger, wewaler, kamanungsan, rak mung akal-akalane manungsa. Kabeh bisa disuwak, dibuwang, dipidak sangisoring dlamakan sikil. Kabeh ora perlu, sing perlu kepriye niyate bisa kaleksanan.

Melik Nggendhong Lali
Artinya menginginkan sesuatu secara berlebihan akan menggendong lupa atau siapa pun yang terlalu besar melik (keinginan, pamrih) akan sesuatu, ia akan mudah melanggar tata aturan dan norma. Melik berbeda dengan keinginan. Keinginan sama dengan angan-angan, cita-cita. Melik bersifat lebih keras, lebih parah, dan jika sudah terpaksa, orang yang memiliki melik akan melakukan cara apapun. Tidak heran, jika sudah sampai taraf melik, padahal sesuatu yang dimeliki tersebut sulit tercapai, orang yang ber-melik akan menganggap tidak ada salahnya untuk mencuri. Bila terpaksa harus merebut, ia juga akan melakukannya.

Siapapun yang memiliki melik (keinginan berlebihan), pasti hatinya penuh hawa nafsu. Nalar macet, akal buntu, rasa kemanusiaan juga lenyap. Yang dikejar Cuma satu, yaitu bagaimana agar yang diinginkan itu secepatnya dapat diraih. Jika sudah pada posisi demikian, tidak mengherankan bila ia seolah-olah kerasukan setan. Meminta juga tidak merasa malu, mencuri juga boleh. Segala cara dihalalkan. Toh, yang namanya aturan, batasan, kemanusiaan, hanyalah buatan manusia. Semua bisa diubah, dibuang, diinjak di bawah telapak kaki. Saat itu, semua menjadi tidak perlu karena yang perlu hanyalah bagaimana melik-nya bisa tercapai.

8 comments:

  1. Matur sembah nuwun mba' Khuswatun Khasanah menggah sedaya "pencerahan"-ipun.

    ReplyDelete
  2. Aksara jawanya "MELIK NGGENDHONG LALI"

    ReplyDelete
  3. Terima kasih pencerahannya...matur nuwun. Sekarang kita lihat kenyataan yg terjadi...ada yg melakukan seperti ini. Lupa akan Sang Pencipta...yg penting tujuannya tercapai. Astaghfirullah

    ReplyDelete
  4. tansah cocok karo kahanan kiye

    ReplyDelete